Serdecznie witamy na stronie  Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Młodojewie

Strona główna
KONTAKT
AKTUALNOSCI
SŁUPCA STAWIA NA EKSPERYMENT
DLA RODZICÓW
NASZA JUBILATKA
INFORMACJE
NASZ PATRON
UCZNIOWIE
KLASY  I - VI
NAUCZYCIELE
PUBLIKACJE N-LI
NAUKA W SZKOLE
O NASZEJ SZKOLE
MAŁE GRANTY
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY
DBAM O ZDROWIE
ŚNIADANIE DAJE MOC
OWOCE W SZKOLE
SZKOŁA W RUCHU
TRZYMAJ FORMĘ!
WOLNOŚĆ ODDECHU
eTwinning PROJEKT
NAPISZ DO NAS
KSIĘGA GOŚCI

 

PUBLIKACJE NAUCZYCIELI

UROCZYSTOŚCI

ŚLUBOWANIE I PASOWANIE NA UCZNIÓW KLASY I - scenariusz Marzena Matuszewska

STRAŻACKI KABARET - artykuł w Kurierze Słupeckim

STRAŻACKI KABARET - scenariusz Urszula Tucholska, Joanna Gajdzińska

ADORACJA PRZY GROBIE PANA JEZUSA W WIELKĄ SOBOTĘ - scenariusz Krystyna Gorzelańczyk

DZIEŃ MATKI I OJCA - scenariusz Krystyna Gorzelańczyk

 

PROJEKTY

SŁUPCA STAWIA NA EKSPERYMENT

PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA - MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY
POLSKA - MOJA NIEPODLEGŁA OJCZYZNA
100 LAT NIEPODLEGŁEJ
OD ADWENTU DO BOŻEGO NARODZENIA
CIEKAWE DRZEWA NA ŚWIECIE, W POLSCE I NASZEJ OKOLICY
REGIONALNE POTRAWY WIGILIJNE
KLUB CZTERECH ŻYWIOŁÓW

INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I- III

NIE JESTEM SAM, JA KSIĄŻKĘ MAM

MŁODOJEWO W SZKOLNYM OBIEKTYWIE - PROJEKT FILMOWY

KOLOROWO, SMACZNIE I ZDROWO!
DIFFERENT CITIES – ONE FAMILY
SPOTKANIA Z CIEKAWYMI LUDŹMI
MATEMATYKA WOKÓŁ NAS
MAŁA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W  SZKOLE
ULUBIONE ZABAWY DZIECI Z RÓŻNYCH KRAJÓW ŚWIATA
CZYTAJ Z RADOŚCIĄ, SŁUCHAJ Z PRZYJEMNOŚCIĄ
ZRÓBMY COŚ RAZEM - WARSZTATY PLASTYCZNE TECHNIKĄ DECOUPAGE
TROPIMY ŚLADY WIOSNY
KAŻDY Z NAS JEST INNY, ALE WSZYSCY JESTEŚMY RÓWNI
SZKOLNE PRZYGODY GANGU SŁODZIAKÓW

 

PROJEKT EDUKACYJNY:  

REGIONALNE POTRAWY WIGILIJNE

- projekt zrealizowany w klasie IIIb pod opieką Aleksandry Kuraszyk, nauczycielki zajęć zintegrowanych oraz Wiesławy Walerczyk, nauczycielki zajęć komputerowych.

PROJEKT EDUKACYJNY:  

Regionalne potrawy wigilijne.

Plan  działań w projekcie.

Tematyka działań.

Książka kucharska "Regionalne potrawy wigilijne".

Projekt w szkolnym obiektywie.

Fotogaleria w aktualnościach szkoły.

Kilka słów o pracy podczas realizacji projektu "REGIONALNE POTRAWY WIGILIJNE".

W okresie od listopada do grudnia 2016 roku  klasa IIIB  realizowała projekt edukacyjny

 pt ,,Regionalne potrawy wigilijne”.

Celem projektu było poznanie regionalnych potraw wigilijnych. W ramach projektu podejmowaliśmy różnorodne działania. Na wstępie wybraliśmy temat projektu, dokonaliśmy określenia celów projektu. W celu zrealizowania powierzonych zadań współpracowaliśmy ze sobą w grupach, parach, indywidualnie, zespołowo. Po zapoznaniu się z głównymi założeniami, zadaniami przeprowadziliśmy wywiady z naszymi babciami. Celem wywiadu było zdobycie informacji  o zwyczajach, tradycjach, potrawach wigilijnych. Następnie sporządziliśmy listę regionalnych dań wigilijnych. Została opracowana karta z przepisami dań wigilijnych na podstawie przeprowadzonych wywiadów, książki kucharskiej i Internetu. Opracowaliśmy kartę swojej ulubionej potrawy wigilijnej. Zapoznaliśmy się z kuchnią regionalną umieszczając poszczególne regiony na mapie Polski.

Rozwiązywaliśmy zadania tekstowe, które dotyczyły obliczania cen produktów, ważenia, czasu, temperatury wrzenia wody, zamiany groszy na złoty.

Na zajęciach komputerowych  opracowaliśmy przepisy potraw wigilijnych w wersji elektronicznej do wykonania książki kucharskiej. Musieliśmy wykazać się również umiejętnościami kulinarnymi. Przygotowaliśmy własnoręcznie jedną potrawę wigilijną – pierogi z kapustą i grzybami oraz pierogi z serem. Podczas wykonywania zadań liczyła się zgodna współpraca i integracja grupy, zespołu, co było jednym z naszych celów projektu. Podczas realizacji projektu twórczo współpracowaliśmy ze sobą. Korzystaliśmy z różnych źródeł informacji. Aktywnie uczestniczyliśmy w cyklu zajęć zdobywając informacje do opracowania i wydania książki kucharskiej pt,, Regionalne potrawy wigilijne”.

Efektem końcowym naszego projektu jest przygotowana prezentacja multimedialna oraz  spotkanie opłatkowe z p. dyrektor szkoły i rodzicami, opiekunami projektu. Dziękujemy naszym rodzicom, którzy poświeci swój czas na przygotowanie potraw wigilijnych z naszego regionu - Wielkopolski. Podziękowania kierujemy również dla p. dyrektor szkoły, pani kucharki, pani intendentki oraz naszych opiekunów projektu.

 
 
 

PROJEKT EDUKACYJNY:  

projekt zrealizowany w klasach IV - VI pod opieką  Wiesławy Walerczyk, nauczyciela zajęć komputerowych i informatyki.
"CIEKAWE DRZEWA NA ŚWIECIE, W POLSCE I NASZEJ OKOLICY"

W kwietniu bieżącego roku w klasach IV - VI był realizowany projekt multimedialny pt. "Ciekawe drzewa na  świecie, w Polsce i naszej okolicy". Uczniowie mieli możliwość wykazać się kompetencjami informatycznymi, aby poznać wspaniałe drzewa na świecie, najpiękniejsze drzewa w Polsce. Mieli możliwość także skierować  szczególną uwagę na piękno drzew w najbliższej okolicy. Podczas wykonywania zadań korzystali z zasobów Internetu, wykonywali samodzielnie zdjęcia wspaniałych drzew w najbliższej okolicy oraz nagrywali filmiki ciekawych okazów natury. Zgromadzony materiał opracowali i przedstawili w formie prezentacji na podsumowaniu "Kolorowego Tygodnia Ekologicznego w szkole" w dniu 23 kwietnia 2018 roku.

Więcej informacji o projekcie tutaj ...  Zapraszamy :)

"CIEKAWE DRZEWA NA ŚWIECIE, W POLSCE I NASZEJ OKOLICY" - PODSUMOWANIE PROJEKTU EDUKACYJNEGO Z INFORMATYKI W KLASACH  IV - VI - zapraszamy do fotogalerii  w zakładce aktualności

 

BIBLIOTEKA SZKOLNA - Agnieszka Wójkowska
DZIEŃ OTWARTY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
- SPOTKANIE Z BAJKOWYMI PRZYJACIÓŁMI
- przygotowane przez   bibliotekarkę szkolną  p. Agnieszkę Wójkowską we współpracy z nauczycielem zajęć komputerowych i zajęć technicznych - p. Wiesławą Walerczyk.

Dzień postaci z bajek - scenariusz dnia otwartego Biblioteki Szkolnej w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Młodojewie

SPOTKANIE Z BAJKOWYMI PRZYJACIÓŁMI W SZKOLNYM OBIEKTYWIE

Prezentacja WALT DISNEY - ŻYCIORYS
Prezentacja WALT DISNEY - BAJKI I ANIMOWANE FILMY

Projekt „Nie jestem sam, ja książkę mam!”

 

BAJKOWE JASEŁKA

CZYTANIE NA DYWANIE

SZKOLNY KIERMASZ KSIĄŻEK

KONKURS TWÓRCZOŚĆ MARII KONOPNICKIEJ

 

RELIGIA -Agnieszka Wójkowska

Spotkanie z misjonarzem z Wenezueli

10 rocznica śmierci Jana Pawła II

Rekolekcje Wielkopostne

V gminny konkurs kolęd i pastorałek

Podsumowanie projektu "Od adwentu do Bożego Narodzenia"

Jasełka

W domu matki i dziecka w Gnieźnie

Dzień  Patrona

VIII Gminny Konkurs Wiedzy Biblijnej

Spotkanie z misjonarzem z Wenezueli

W poniedziałek, 30 października 2017 roku, na zaproszenie pani Agnieszki Wójkowskiej naszą szkołę odwiedził wyjątkowy Gość - ks. Florian Cieniuch – misjonarz od 31 lat pracujący w Wenezueli, w Ameryce Południowej. Spotkanie rozpoczęło się modlitwą w języku hiszpańskim. Ks. Florian w ciekawy sposób opowiadał o Wenezueli. Obecni na spotkaniu uczniowie mieli okazję dowiedzieć o religijności oraz kulturze tego niezwykłego kraju. Obejrzeli piękne zdjęcia obrazujące przyrodę z pełnymi barw ptakami, zwierzętami i roślinami. Misjonarz opowiadał m.in. o życiu dzieci w tym misyjnym kraju, o zwyczajach i wenezuelskiej kuchni. Ciekawość i zainteresowanie wśród dzieci wzbudziły przedmioty i stroje przywiezione z Wenezueli, które można było obejrzeć z bliska, przymierzyć i dotknąć. Na koniec spotkania pani dyrektor Mirosława Wędzina  podziękowała za ciekawą lekcję religii i przyrody.

ZAJĘCIA ZINTEGROWANE - Marzena Matuszewska
 
PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA - MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY

LOGO MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU - "PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA" (jpg)

PLAKAT MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU - "PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA" (jpg)

Regulamin Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego - "PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA" (pdf)

WYBRANE ZADANIA:

1. Nauka, osłuchanie i zaśpiewanie Hymnu Polski - Mazurka Dąbrowskiego. (... więcej)

2. Przeprowadzenie zajęcia otwartego dla rodziców o tematyce patriotycznej "Moja Ojczyzna" dnia 14 listopada 2018r. według własnego scenariusza. (... więcej)

4. Nauka piosenek patriotycznych i zaprezentowanie ich w szkolnym przeglądzie piosenki i pieśni żołnierskiej i patriotycznej: "Szara piechota", "Raduje się serce, raduje się dusza", "Rozkwitały pąki białych róż", "Wojenko, wojenko". (... więcej)

5. Nauka tańca. (... więcej)

6. Nauka wierszy o tematyce patriotycznej Antoniego Słomińskiego "Polska", Hanny Skarżyńskiej "Serce naszych serc". (... więcej)

7. Zorganizowanie Kącika "Piękna nasza Polska cała". (... więcej)

9. Zabawa ludowa. (... więcej)

14. Konkurs plastyczny pt. "Moja mała Ojczyzna".  (... więcej)

15. "Dzień Mody Patriotycznej". (... więcej)

16. "Drzewka Pamięci" - zasadzenie drzewka, jako symbolu życia i wolności. (... więcej)

19. Turniej wiedzy patriotycznej pt. "Kocham Cię Polsko". (... więcej)

20. Zawody sportowe pt. "Biało - czerwoni". (... więcej)

SPOTKANIE ZE STARSZYM KAPRALEM MARCINEM SIUDĄ – ŻOŁNIERZEM JEDNOSTKI WOJSKOWEJ W POWIDZU (zadanie dodatkowe). (... więcej)

... więcej informacji w zakładce AKTUALNOŚCI/MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY"PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA"

 

WYBRANE ZADANIA NA MARZEC 2019:

6. Założenie Słownika Gwary Regionalnej - Gwara poznańska.

9. „A ja kocham moje miasto – wieś”.

10. „Polska Wiosna”.

11. Powitanie wiosny: wykonanie marzanny, przemarsz z kukłą, wystrój klas na wylosowany kolor, zaprezentowanie piosenki lub tańca oraz udział w quizie.

WYBRANE ZADANIA NA KWIECIEŃ 2019:
1. Zorganizowanie Tygodnia Legend i Baśni Polskich.
3. Zorganizowanie Kącika Książki Patriotycznej w sali lekcyjnej.
5. Projekcja filmowa ,,W starym kinie" - projekcje dawnych dobranocek.
8. Udział w turnieju ekologicznym.
9. Kiermasz Wielkanocny. 
10. Dowolne zadanie o tematyce ekologicznej - przedstawienie ,,Chrońmy nasze zagrożone gatunki".
Więcej informacji o realizacji projektu na stronie: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=172633917070275&set=pcb.172634623736871&type=3&theater
oraz https://www.facebook.com/photo.php?fbid=172532020413798&set=pcb.172532780413722&type=3&theater
Zapraszamy!
 

 Klub Czterech Żywiołów to projekt przyrodniczy przygotowany przez Wydawnictwo Nowa Era oraz PGE Polska Grupa Energetyczna. Skierowany jest do uczniów klas I –III.

W tym roku do projektu przystąpiła klasa I. Realizowany jest w okresie od lutego do czerwca 2014r.

Istotą tego Klubu jest wdrażanie uczniów do ekologicznego stylu życia, rozbudzanie świadomości i odpowiedzialności za własne decyzje związane z ekologią, rozbudzanie poznawania świata.

W ramach projektu uczniowie zapoznają się z podstawowymi terminami z zakresu przyrody, wyrabiają w sobie potrzebę i nawyk kontrolowania zużywanej energii i jej oszczędzania, wyrabiają  trwałe nawyki i zachowania właściwe dla ekologicznego stylu życia a także rozbudzają  ciekawość świata i chęci dociekania i eksperymentowania.

Dzień Chłopca

Spotkanie z policjantem

Światowy Dzień Rzucania Palenia

Dbam o  zdrowie

Wigilia klasowa  2014, 2013, 2012

Dzień Babci i Dziadka 2015, 2014, 2013

Spotkanie z książką w bibliotece

Światowy Dzień Zdrowia

 

Zajęcia w Gminnym Przedszkolu w Modojewie Lekcja otwarta dla rodziców w klasie II

"WIELKANOC" - LEKCJA OTWARTA DLA RODZICÓW KLASY II

We wtorek 27 marca 2018 roku odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców uczniów klasy II. Tematem zajęć była "Wielkanoc". Zaproszeni rodzice mieli okazję zobaczyć jak pracują i bawią się ich pociechy. Atmosfera w tym dniu była bardzo radosna. Uczniowie mieli do wykonania wiele zadań. Na początku rozwiązywali krzyżówkę, z której dowiedzieli się co będzie tematem dnia. Następnie odczytali list od zajączka, który przygotował dla nich zadania. Dużo radości sprawiło drugoklasistom wykonanie doświadczeń z jajem i wyciąganie z nich wniosków. Kolejnym zadaniem, które uczniowie mieli wykonać było odnajdywanie ukrytych pisanek z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. Poradzili sobie z tym doskonale. Rodzice również włączyli się w wykonywanie zadań. Brali udział w zabawie relaksacyjnej "Pisanki". Na koniec zajęć uczniowie wspólnie z rodzicami szukali ukrytych zajączków. Sprawiło to wszystkim niesamowitą radość. Nie mogło również zabraknąć w tym dniu życzeń od zajączka. Po skończonych zajęciach wychowawczyni podziękowała rodzicom za przybycie i włączenie się do zajęć a uczniom za wspaniałą pracę. Następnie wszyscy z radością zasiedli  do stołu na którym znalazły się przepyszne babki, mazurki i jajeczka oraz inne słodkości przygotowane przez kochane mamusie.

NAGRODA ZA PROJEKT

 Different cities – one family

 

 

V GMINNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO - 2015
- ETAP GMINNY klasa IV klasa V klasa VI
  test 4 test 5 test 6

JĘZYK ANGIELSKI - Maciej Mrugalski 

Asystent językowy: Możliwość wykorzystania środków Unii Europejskiej  w celu rozwijania kompetencji  kulturowych i językowych. Języki Obce w Szkole nr 2/2008

I KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO-
II KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO

PRACE UCZNIÓW - MATERIAŁY

10 lat Polski w Unii Europejskiej - prezentacje uczniów

Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Włochy

 
II GMINNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO
- ETAP SZKOLNY klasa IV klasa V klasa VI
  test 4 test 5 test 6
  klucze odpowiedzi 4 klucze odpowiedzi 5 klucze odpowiedzi 6
 
- ETAP GMINNY klasa IV klasa V klasa VI
  test 4 test 5 test 6
  klucze odpowiedzi 4 klucze odpowiedzi 5 klucze odpowiedzi 6
 

I GMINNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO

- ETAP SZKOLNY klasa IV klasa V klasa VI

regulamin

test 4 test 5 test 6
  klucze odpowiedzi 4 klucze odpowiedzi 5 klucze odpowiedzi 6
- ETAP GMINNY klasa IV klasa V klasa VI
  test 4 test 5 test 6

wyniki

klucze odpowiedzi 4 klucze odpowiedzi 5 klucze odpowiedzi 6
 

PRACE UCZNIÓW - MATERIAŁY 

 

 

PROJEKT EDUKACYJNY:  

Indywidualizacja procesu nauczania

i wychowania uczniów klas I- III

W roku szkolnym 2012/13 uczniowie naszej szkoły byli uczestnikami projektu ,,Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I- III w Szkołach Podstawowych Gm. Słupca”.

Uczniowie uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych

  •  dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;

  •  dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;

  •  dla dzieci uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem  nauk matematyczno- przyrodniczy

  •  w zajęciach logopedycznych;

Zgodnie z założeniami uczestnikami projektu byli uczniowie klas I –III, u których zdiagnozowano indywidualne potrzeby i problemy, mogące stanowić istotną barierę w dalszym rozwoju, oraz uczniowie uzdolnieni potrzebujący indywidualnego podejścia.

Dzieci usprawniały sprawność manualną, analizę i syntezę wzrokowo-słuchową oraz uczestniczyły w wielu grach i zabawach dydaktycznych mających na celu niwelowanie dysfunkcji rozwojowych będących przyczyną niepowodzeń szkolnych. Realizując treści programowe  uwzględniano potrzeby uczniów, zapewniono im poczucie bezpieczeństwa  i pełną opiekę wychowawczą. Wykorzystywane metody, formy oraz środki dydaktyczne były dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci.

Praca z dziećmi na zajęciach przyniosła oczekiwane efekty. Każde dziecko odniosło sukces na miarę swoich możliwości.

Praca z dziećmi z trudnościami w zdobywaniu  umiejętności matematycznych polegała na treningu rozumowania, zabawach i grach logicznych, ćwiczeniu orientacji przestrzennej, dodawaniu, odejmowaniu, mnożeniu i dzieleniu, rozwiązywaniu i układaniu zadań tekstowych. Dzieci uczęszczały na zajęcia bardzo chętnie, brały w nich aktywny udział i osiągnęły sukces na miarę swoich możliwości.

Zajęcia dla dzieci uzdolnionych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych  miały na celu rozwijanie zainteresowań matematycznych - przyrodniczych rozwijanie wyobraźni ucznia, umiejętności twórczego i logicznego myślenia, stymulowanie rozwoju uczniów, rozbudzanie ciekawości przyrodniczej.

Uczniowie chętnie uczęszczali na wszystkie  zajęcia, czego dowodem jest wysoka frekwencja. Panująca na zajęciach miła i przyjemna atmosfera sprzyjała podejmowaniu wysiłku w kierunku nabywania wiedzy i rozwijania swoich zainteresowań. Przygotowywane dla uczniów zadania dostosowane były do ich indywidualnych możliwości rozwojowych i tempa pracy. Systematyczna         i aktywna praca uczniów przyczyniła się do wzrostu wzrost poziomu wiedzy i umiejętności językowych, matematycznych, przyrodniczych i społecznych uczniów, zachęciła i zmobilizowała do samodzielnego podejmowania różnych czynności związanych z wykorzystaniem wiedzy w codziennych sytuacjach życiowych.

Dzięki projektowi zwiększona została dostępność i podniesiona została jakość wsparcia  i pomocy pedagogiczno-psychologicznej udzielanej dzieciom,  w szczególności dzieciom  o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Zapraszamy do galerii zdjęć:

Zapraszamy do galerii zdjęć:

 
 
 

Scenariusz ślubowania  i pasowania na uczniów klasy I

w Szkole Podstawowej  im. Jana Pawła II w Młodojewie.

 

I. Wstęp:

Rozpoczynamy uroczystość ślubowania uczniów klasy I.

 Serdecznie witam: dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Młodojewie panią Mirosławę Wędzinę, grono pedagogiczne szkoły, pracowników , przedstawicieli prasy lokalnej, uczniów, rodziców uczniów klasy I oraz bohaterów dzisiejszej uroczystości – uczniów klasy I.

Wprowadzenie sztandaru szkoły i odśpiewanie hymnu szkoły:

* Proszę wszystkich o powstanie. Baczność!

* Poczet sztandarowy szkoły wprowadzić.

* Do hymnu szkoły ( odśpiewanie hymnu szkoły).

Po hymnie. Spocznij. Proszę o zajęcie miejsc.

2.Powitanie – słowo wstępne - nauczyciel

Drodzy, mali przyjaciele!

Od 1 września tworzycie z nami szkolną rodzinę. Dzisiaj Wasz wielki dzień - ślubowanie i pasowanie  na ucznia. Wiecie, że w rodzinie każdy obok praw  ma obowiązki, które powinien solidnie wykonywać. Naszym obowiązkiem jest pilna nauka. Do  niej wprowadzą Was nauczyciele. W trakcie ślubowania będziecie zobowiązywać się  do pilnej nauki, dbania o dobre imię swojej szkoły, szacunku do nauczycieli i miłości do Ojczyzny. Po złożeniu ślubowania, będziecie pasowani na  ucznia.

W dawnych czasach  dokonywano ceremonii pasowania czyli przyjęcia do stanu rycerskiego poprzez uderzenie płazem miecza po ramieniu. Na tą pamiątkę każde z Was zostanie dotknięte ołówkiem w ramię. Na dzisiejszą  uroczystość zaprosiliście rodziców. Bardzo dobrze, przecież to Wasze święto. 

Przedstawicie klasy VI – Weronika Szymańska:

 Mały kolego, mała koleżanko!- pamiętajcie, jesteśmy Waszymi starszymi siostrami i braćmi, którzy służyć Wam będą pomocą, gdy szkolne życie okaże się trudne. Uśmiechnijcie się, bo w szkole jest radośnie. Cieszymy się, że powiększyła nam się  szkolna rodzina. Życzymy Wam sukcesów w nauce i zachowaniu.

NAUCZYCIEL:

Lecz zanim uczniami zostaniecie, muszę Was poprosić moi mili

byście egzamin przed nami złożyli.

Przenosimy się do krainy języka polskiego. Ciekawe czy znacie jakiś ładny wiersz?

Powiewa flaga, gdy wiatr ją zerwie,

a na tej fladze jest biel i czerwień.( Uczniowie podnoszą najpierw białą wstążkę  a później czerwoną). Czerwień to miłość, biel – serce czyste.

Piękne są nasze barwy ojczyste.( Dzieci podnoszą wstążki do góry i nimi machają).

BRAWO! Poszło Wam doskonale a teraz zabieram Was do krainy muzycznej. Chciałabym się przekonać czy umiecie śpiewać.

Piosenka – „ Pierwszaczek”.

Egzamin z muzyki zdany. Potraficie pięknie śpiewać.

 

Sprawdźmy teraz znajomość cyferek.

P. Co to za cyfra?

D. Sześć

P. Jak nazywany tę cyfrę ( odwraca 6 i powstaje 9)

D. Dziewięć

P. Czy znacie tę cyfrę

D. Trzy

Widzę , że matematyka nie sprawia Wam problemu. Przenosimy się teraz do krainy ruchu drogowego.

Ciekawe czy wiecie jak przechodzi się na druga stronę  jezdni?

 

Gdy zamierzasz przejść ulicę, musisz poznać tajemnicę.

Na chodniku przystań bokiem, popatrz w lewo bystrym okiem.

Skieruj  w prawo wzrok sokoli, znów na lewo spójrz powoli.

Jezdnia wolna więc swobodnie mogą po niej przejść przechodnie.

 

Zobaczmy teraz  jak dzieci odnajdują się w krainie grzeczności:

 

Nasza klasa. Nigdy nie skarż uczniu mały,

bo to nie przynosi chwały.

Obrażanie to bardzo brzydka wada,

tak zachowywać się nie wypada.

 

- Wierzę, że będziecie solidnie pracować- otrzymujecie ode mnie  symbol pracy PSZCZOŁĘ

- Wierzę, że lubicie muzykę i śpiew – otrzymacie ode mnie symbol muzyki – KLUCZ WIOLINOWY

- Wierzą, że  w szkole pilnie będziecie się uczyć – otrzymujecie ode mnie  w nagrodę symbol mądrości – SOWĘ.

Uważam, że dzieci rzeczywiście pokazały co potrafią. Wykazały się umiejętnościami i wiedzą. Mogą już  być przyjęte  do społeczności szkolnej.

 

II. Akt ślubowania i pasowania na ucznia.

Pani dyrektor, przekazuję Pani ten czarodziejski ołówek i proszę o pasowanie nim te oto dzieci.

Proszę Panią dyrektor o odczytanie roty ślubowania i przyjęcie ślubowania. Proszę Państwa                        o powstanie. Uczniowie podnoszą dwa palce prawej ręki i uważnie słuchają tekstu przysięgi, a gdy pani dyrektor skończy odczytywanie, pierwszaki głośno odpowiadają „ Ślubujemy”

 

Odczytanie roty ślubowania.

 

My uczniowie klasy pierwszej ślubujemy!

* z dumą nosić imię Jana Pawła II

           - ślubujemy –

* dbać o dobre imię naszej szkoły

          - ślubujemy –

* uczyć się pilnie jak kochać Ojczyznę

         - ślubujemy –

*swą nauką i zachowaniem sprawiać radość rodzicom i nauczycielom

         - ślubujemy –

 Po ślubowaniu! Spocznij! Proszę  o zajęcie miejsc.

Bardzo proszę panią dyrektor o dokonanie aktu pasowania.

Dzieci stoją w rzędzie. Pani dyrektor podchodzi do każdego z uczniów i ołówkiem dotyka jego ramienia. Uczeń otrzymuje  w tej chwili także „ Akt pasowania na ucznia szkoły” ( w tle cicha muzyka)

Podziękowanie rodzicom – cała klasa:

To, że jesteśmy uczniami

naszym rodzicom zawdzięczamy.

Z całego serca głośno wołamy

Mamo!, tato!

Dziękujemy Wam za to!

 

Po ceremonii pasowania przedstawiciel rodziców odczytuje podziękowanie i wręcza kwiaty pani dyrektor. Uczniowie otrzymują drobne upominki.

Przedstawiciel starszych uczniów – Weronika Szymańska.

Posłuchajcie jeszcze życzeń od starszych kolegów:

Życzymy Wam, pierwszoklasiści, ścian kolorowych i ławek zdrowych. Wiele hałasu, tylko z radości.

Życzymy, by sukcesy gościły w zeszytach i w dzienniczku u wszystkich dzieci, bez wyjątku od

poniedziałku do piątku.

Życzymy zabaw z kolegami i kolegów do zabawy, no bo bez nich, wiecie sami nawet cyrk jest mniej ciekawy.

A ponadto żadnego błędu w zeszycie, samych radości z czytania. Wielu książek pięknych, nowych                                                              i audycji kolorowych.

Dla każdego słońca wiele cały tydzień i w niedzielę. Żeby wszystkim dobrze było zawsze z Wami. Tego życzymy Wam i Waszej Pani.

 

III. Wyprowadzenie sztandaru szkoły.

Baczność! Sztandar szkoły wyprowadzić!

Spocznij. Proszę zająć miejsca.

Bardzo serdecznie pragnę podziękować w imieniu swoim i uczniów klasy I a także ich rodziców za udział w dzisiejszej uroczystości. Mamy nadzieję, że wysłuchali ją Państwo z przyjemnością.

 Zaproszenie przez rodziców: pani dyrektor , grona pedagogicznego, dzieci, rodziców na ciasteczko  i herbatkę do sali nr 3.

Trójkę klasową proszę o zapalenie znicza pod tablicą Jana Pawła II a uczniów klasy I o ustawienie pod tablicą kwiatów.

DZIĘKUJĘ wszystkim za uwagę.

Uczniowie z dyrektorem i wychowawczynią upamiętniają tę chwilę robiąc wspólne zdjęcie.

 


STRAŻACKI KABARET - ARTYKUŁ W KURIERZE SŁUPECKIM

 

 


Joanna Gajdzińska

Urszula Tucholska

Szkoła Podstawowa w Młodojewie

 

ŚWIĘTO  STRAŻAKA – KABARET

 

SCENARIUSZ  IMPREZY  ŚRODOWISKOWEJ  DLA  STRAŻAKÓW  Z  OKAZJI ZEBRANIA SPRAWOZDAWCZO- WYBORCZEGO.

 

 

Początek  każdego  roku  w   strażackiej   drużynie  to  czas   podsumowań i podziękowań. My uczniowie i pracownicy Szkoły Podstawowej w Młodojewie chcielibyśmy, także dołączyć się do tych podziękowań. Dziękujemy za wszelką pomoc i dobro, którymi nas obdarzacie. W dowód wdzięczności przyjmijcie życzenia płynące z głębi serca i laurkę w postaci wierszy i piosenek.

Zapraszamy na strażacki kabaret.

 

Dz. 1

Lasem, łąką ,polem

biegną kręte dróżki.

Zawiozą nas one

do wsi Młodojewo

 

Dz. 2

Ta wioska od dawna

w okolicy słynie

ze straży pożarnej

najdzielniejszej w gminie .

 

Dz. 3

Mają tu strażacy

samochód czerwony

na szerokich kołach

czarne lśnią opony .

 

Dz. 4

Mają sprzęt strażacki

bogaty , nie skąpy:

drabiny , gaśnice ,

sikawki i pompy .

 

piosenka „Te opolskie dziołchy „ melodia ludowa .

 

Te strażackie chłopy wielkie paradnie

Kazali se kupić pianowe gaśnice .

Czerwone gaśnice , białe wężownice ,

By móc se ugasić całą okolicę.

 

Te strażackie chłopy, każdy siły spręża

Kazali se kupić 8 m węża.

8 m węża byleby grubego

by móc se ugasić pożara każdego.

 

Te strażackie chłopy- to dzielne chłopaki

Kazali se kupić nowiutkie bosaki.

Nowiutkie bosaki z długimi kijami

Aby przy pożarze radę se dali.

 

Te strażackie chłopy, w swych pięknych mundurach

Kazali se kupić 4 m szura.

4 m sznura no i piwa skrzynkę

aby po tej akcji odpocząć se chwilkę.

 

Dz. 5

Wszystko zawsze działa

sprawnie jak należy .

A strażacy tutaj –

to sam kwiat młodzieży .

 

Dz. 3

Zgrabni ,silni , młodzi ,

opaleni chłopcy .

dumni są z nich swoi ,

a chwalą ich obcy .

 

Dz. 2

Każdy z nich ma mundur ,

toporek ze stali

i hełm , w którym słońce

złotą świeczkę pali .

 

 Dz. 1

W środku wioski stoi

Dom nie byle jaki –

Strażacka remiza .

Napis tam jest taki:

Ochotnicza Staż Pożarna

We wsi Młodojewo .

 

Piosenka ,,Nasz komendant”- z repertuaru zespołu   BAJER FULL

 

 

W Młodojewie od rana

Widać już komendanta

Jak ochoczo do pracy dziś mknie

 

I choć deszcz leje z nieba

On się ciągle uśmiecha

I powiada, że wszystko OK.

 

W Młodojewie  w południe

Gdy na dworze jest cudnie

To strażacy do pracy mkną,

I choć skwar leje z nieba

Nic im więcej nie trzeba.

Bo nasz strażak to dzielny jest.

 

W Młodojewie wieczorem

Kiedy jadę motorem

To nasz strażak wciąż służbę ma,

I choć ciemno jest wkoło

To nasz strażak wesoło

Nuci sobie piosenkę- jak tę.

 

Dz. 4

Bije dzwon na  alarm .

Już śpieszą strażacy –

Czasem  w nocy - ze snu ,

czasem  w dzień – od pracy .

 

Dz.5

Słychać warkot z dala .

Patrzy wioska cała :

mknie samochód straży .

jak czerwona strzała .

 

Dz. 1

Na pomoc . Na pomoc –

ile sił w motorze .

Kto lepiej niż strażak

w nieszczęściu pomoże .

 

Dz. 4

Nasza straż jest pierwsza –

choćby szmat był drogi .

Pryska woda z węża ,

syczy żar i ogień .

 

piosenka „Hej, bystra woda” melodia ludowa .

 

Hej, bystra woda ,bystra wodniczka,

Płynęła z węża strażacka Janiczka .

Płynęła sobie na Kuby chałupę,

Zalała wszystko i sąsiada zupę.

Płynęła sobie na Kuby chałupę,

Zalała wszystko i sąsiada zupę.

 

Hej bystra woda, bystra wodniczka

Pytał się Kuba o Janiczka.

O mój Janiczku, Janiczku drogi,

Czemuś ty zalał nawet stogi.

O mój Jamniczku, Jamniczku drogi,

Czamuś ty zalał nawet stogi.

 

Hej Kubo miły, Kubo ty drogi

Nie boi się wcale z węża wody

Bo woda z węża, węża strażaka

Ratuje domek biedaka.

 

 Dz.2

Gaśnie groźny pożar,

dym ku ziemi gnie się.

To straż z Młodojewa

ludziom pomoc niesie.

 

Dz. 3

Strażacy nie tylko

są pierwsi przy pracy.

Wesoło się bawić

umieją strażacy.

 

Dz. 4

W strażackiej remizie

wieczorem w sobotę

lśni klarnet srebrzysty,

puzony lśnią złote.

 

 piosenka „Orkiestry dęte” z repertuaru Haliny Kunickiej.

 

Pa, pa, pa………………

Niby nic, a tak to się zaczęło.

Niby nic, zwyczaje pa, pa, pa.

Jest w orkiestrach dętych jakaś siła.

Bo to było tak.

 

Babcia stała na balkonie,

Dołem dziadek defilował

Ledwie go ujrzała, nieomal zemdlała,

Skrapiać trzeba było skronie.

 

Dziadek z miejsca zmylił nogę

Pojął czas rozpocząć dzieło.

Stanął pod balkonem, huknął jej puzonem,

No i tak to się zaczęło…………………….

 

Dz. 5

Dziewczętom warkocze

fruwają nad głową,

gdy bęben takt walca

wybija miarowo.

 

piosenka „Och Karol” muzyka Green Fidel Howard.

[1]

O Władek – tyś sekretarz nasz,

Zawsze odważny w remizie trzymasz straż.

O Władek – kiedy spotkam cię,

Ty zdołasz ugasić pożar w sercu mym.

Nigdy, nigdy Ciebie nie zapomnę,

Tyś odważny tak,

Powiedz mi czemu na tańcach Ciebie brak?

Ty masz, ty masz teraz służbę,

Ja rozumiem Cię,

Wstąpię do strażaków zauważysz mnie.

 

O Sławek – tyś skarbnik nasz,

Zawsze odważny w remizie trzymasz straż.

O Sławek – kiedy spotkam cię,

Ty zdołasz ugasić pożar w sercu mym.

Nigdy, nigdy Ciebie nie zapomnę,

Tyś odważny tak,

Powiedz mi czemu na tańcach Ciebie brak?

Ty masz, ty masz teraz służbę,

Ja rozumiem Cię,

Wstąpię do strażaków zauważysz mnie.

 

Dz.2

Starszyzna się cieszy,

przygładza wąsiska.

I starsi na tańce

popatrzeć chcą z bliska.

 

Dz.1

Tuż, tuż przy orkiestrze

siadł Wojtek na ławie.

Przygląda się bacznie

strażackiej zabawie.

 

Hej, strażacy,

ochotnicy,

znani w całej

okolicy.

Oto mały Wojtek

marzy,

żeby z wami

służyć w straży.

-Chciałbym gasić

z wami ogień,

nieść ratunek,

nie znać trwogi…

myśli o tym w dzień,

a nocą

śni o hełmach,

co się złocą.

Poradzili więc Wojtkowi

 

weseli strażacy,

żeby poszedł do pana Tadeusza.

 

Dz.2

Pan Tadeusz

jest tu komendantem

strażackiej drużyny.

Serce złote, dusza szczera,

chociaż groźny z miny…

Tadeusz nosem kręci.

-Cenię twoje chęci.-

 

DZ.5

Palec wzniósł do góry,

patrzy na chłopaka.

-Jesteś mi za mały,

smyku na strażaka.

 

piosenka ”Jej portret” muzyka oryginalna.

 

Naprawdę jaki jesteś, nie wie nikt.

To prawda niepotrzebna wcale mi,

Gdy razem przyjdzie nam przez życie iść,

Talizman mój piękny wóz,

Niedokończony jasny portret twój.

Uniosę Cię, ocalę wszędzie.

Czy będziesz przy mnie, czy nie będziesz.

Przez życie przejdziem wozie strażacki mój.

Obdarowany tobą miły, gdy powiesz do mnie kiedyś bywaj,

Uronię łzę, smarując osie twoich kół.

 

Dz.1

Już minęła

nocka krótka.

Niebo jest

jak niezabudka

modre.

Nocą do świtania

wietrzyk chmury

porozganiał.

 

Dz.5

Młodojewo

tętni gwarem.

Słychać terkot

trzech żniwiarek.

 

Dz.4

Traktor warczy

 Za zakrętem.

Żniwa, żniwa

Rozpoczęte

 

Dz.3

Poszli w pole

starsi, młodzież.

Wojtek został

sam w zagrodzie.

Wtem – zagrzmiało

niedaleko.

Okolicą

echo dudni.

Będzie burza

przed południem.

 

Dz.5

Błyskawice

tną jak baty,

aż drżą szyby

w oknach chaty.

 

Dz. 3

Siedzi Wojtek w oknie

patrzy, jak świat moknie.

 

Dz. 4

Wtem: huk.

Czy to świat się wali ?

Pożar. Pożar.

Dom się pali.

Echo grzmotem

odpowiada.

Piorun trafił

w dom sąsiada…

 

Dz.5

Już ogień na strzechę

wdziera się zdradziecko.

Naraz słyszy Wojtek:

w izbie płacze dziecko.

To w płonącym domu,

w łóżeczku z wikliny,

obudził się Henio,

sąsiadowi synek.

Ani jednej chwili

nie ma do stracenia.

Brzdęk.- wybita szyba.

Wyniósł Wojtek Henia.

 

Dz.4

Już biegną strażacy.

przerwana robota.

Samochód z remizy

wyskoczył przez wrota.

 

Dz.2

I warczy, i pędzi,

aż pył bije w oczy.

A Wojtek wciąż dzwoni:

Ratunku. Pomocy.

 

Dz.3

Pożar ugaszony.

Dzielni są strażacy.

 

piosenka „ Miłość ci wszystko wybaczy’’, muzyka H. Wars.

 

Pe. poż. ci nic nie wybaczy, gdy wokół śmieci i brud.

Pe. poż. ci karę wyznaczy, choć będziesz płakał jak bóbr.

Choć byś go przeklął w rozpaczy, że jest okrutny i zły.

Pe. poż. ci nic nie wybaczy, bo pe. poż. porządek to my

 

Dz.2

Kto dzwonił na alarm?

-pytają strażacy

i pytają ludzie:

- Kto małego Henia

wyniósł w czasie burzy

z dymu i płomienia?

 

To Wojtek. To Wojtek

 

Dz.1

Ujrzał Wojtka z dala

sam komendant straży.

Podchodzi do chłopca

z uśmiechem na twarzy.

-Czyn ten ciebie, Wojtku,

przemienił w Wojciecha.

 

Niech się wszyscy wkoło

dowiedzą dziś o tym:

czeka cię nagroda,

hełm strażacki, złoty.

 

Będziesz, Wojtku, służył

w ochotniczej straży

i pojedziesz z nami,

gdy pożar się zdarzy.

 

piosenka „Besame mucho „ muzyka Consuelo Velazouez.

 

Bosak, bogaczek mały mój,

jam ciebie obrał w dolę, niedolę mych dni.

Bosak, bogaczek mały mój, tyś mi pomocny,

 Ty zawsze będziesz ze mną, przy mnie stój.

Bosak to niby nic, kijek i ostry szczyt,

Ogień ugasisz w mig,

Z tobą na akcjach chcę być.

 

Dz.2

Spójrzcie: pędzi drogą

straży oddział chwacki.

Wojtek jedzie pierwszy,

gra sygnał strażacki.

 

Dz. 4

Wojtek – strażak siedzi

Tuż przy dowódcy.

Patrzcie, patrzcie, ludzie,

To nasi strażacy.

 

Wszyscy:

 

Spieszą na ratunek.

Uciekajmy z drogi.

Niech żyją strażacy,

co nie znają trwogi.

 

piosenka „Przeżyj to sam „ muzyka G. Stróżniak

 

Dzisiejszy dzień Wam dajem w darze,

Tym, którzy bronią naszych snów.

Ofiarną pracą przy pożarze ,

Dajecie wyraz bohaterstwa znów.

Ktoś mógłby myśleć, błaha sprawa,

My wiemy dobrze, znojny trud.

Ogień to wcale nie zabawa,

Pogromcą ognia czapki z głów.

Przeżyj to sam. Przeżyj to sam,

Nie zamieniaj serca w twardy głaz,

Póki jeszcze serce masz.

Przeżyj to sam, przeżyj to sam.

Gdy razem z nimi będziesz iść,

Nauczysz się dla innych żyć,

Dla innych żyć.

 

Piosenka,, Hej , sokoły’’- melodia ludowa

 

Dziękujemy Wam strażacy

Waszej służbie, waszej pracy.

Dziękujemy i śpiewamy

i życzenia Wam składamy.

 

Hej. Hej. Hej, strażacy

Dziękujemy dzisiaj waszej pracy.

Dziękujemy i życzymy

by marzenia się spełniły.

 

Hej. Hej. Hej, strażacy

Dziękujemy dzisiaj waszej pracy.

Zdrowia, szczęścia, pomyślności

i niech słońce u was gości.

 

 

 

Literatura 

Cz. Janczarski; Jak Wojtek został strażakiem,  Nasza Księgarnia Warszawa 1987

M. Jaśkiewicz; Święto strażaka- kabaret. 

,,Strażak’’ Pismo Związku Ochotniczych Straży Pożarnych, 12/ 2005, 1/ 2006

 

 


 

ADORACJA PRZY GROBIE PANA JEZUSA W WIELKĄ SOBOTĘ - SCENARIUSZ

 

 

Krystyna Gorzelańczyk

Szkoła Podstawowa w Młodojewie

 

 Narrator:

 

Panie Jezu Chryste  wpatrując się w Ciebie, obecnego w Najświętszym  Sakramencie chcemy dziś jeszcze raz  rozważać tę  Prawdę, że Ty  jesteś Zbawicielem wszystkich, który objawiasz nam Boga i do Niego nas prowadzisz.

 

Recytator:

 

 

Bóg tak ukochał ludzi

Że Syna swego dał

By ukazywał nam drogę,

Po której świat kroczyć miał

A gdy już drogę znamy,

Powinniśmy nią iść,

Bo choć stroma , na niej Boga spotykamy

Czekającego dziś.

Więc nie jesteśmy sami

Wśród nas jest Pasterz- Bóg

On idzie razem z nami,

U naszych czuwa dróg.

 

Pieśń: „Zbawienie przyszło przez Krzyż „

 

Narrator:

 

Pan Jezus pozostał z nami w Najświętszym . Dzięki Eucharystii mamy udział w Zbawczych owocach Ofiary  Krzyżowej Jezusa.

 

Recytator:

 

„ Wieczernik „

 

W wieczerniku Pan Jezus

Zanim poszedł na mękę

Nalał wody w miednicę

Biały  ręcznik wziął w rękę.

I swoim apostołom

Choć im bardzo był drogi

Uklęknąwszy  nisko

Umył i wytarł nogi.

W wieczerniku Pan Jezus

Zanim poszedł na mękę

Wlał wino do kielicha

I chleb biały wziął w rękę

Modlił się i błogosławił.

I rzekł” To moje Ciało „

To jest mojej Krwi  Kielich

I tak już pozostało.

 

 

Pieśń:  „ Pan wieczernik przygotował „

 

Narrator :

 

Pan Jezus umywając nogi swoim uczniom, dał przykład pięknej miłości bliźniego. Jeśli nasze życie ma być szczęśliwe, to musi wyrażać się w wypełnianiu przykazania miłości Boga i bliźniego.

„ Abyście się wzajemnie miłowali tak jak Ja was umiłowałem”. Z tymi słowami  pragniemy iść  Twoimi śladami i prosić Cię, byś był z nami na drogach naszego życia.

 

Pieśń: „Abyśmy byli jedno„

 

Narrator:

 

Bóg jest Miłością, umiłował nas, czyli zapragnął naszego szczęścia bardziej niż my.

Wdzięczni za tę miłość z głębi  serc wołamy” Dzięki o Panie składamy dzięki „

-         za to, że Słowo stało się Ciałem, aby nas zbawić....

-         za  dar Eucharystii, jako ofiary Twojej miłości.....

-         za każdy przejaw miłości i dobra w naszym życiu.....

-         za chleb powszedni, będący naszym doczesnym pokarmem.......

 

Na  swojej drodze krzyżowej Jezus myślał o nas i niósł nasze grzechy. Krzyż swój wybrał w trosce o nas, o naszą duszę jako obowiązek.

 

Recytator:

 

Kocham Cię bardzo Jezu mój miły

Za to żeś dla mnie tyle się trudził

Choć  Cię do krzyża grzechy przybiły

Ty się modliłeś za grzechy ludzi

Tyś bronił biednych prześladowanych

Słabych, bezbronnych, kobiety i dzieci .

Za to Ci ludzie zadali rany i do krzyżowej przywiedli śmierci

A Tyś to wszystko  cierpliwie znosił

Składając Ojcu z siebie ofiarę.

Tyś za swych katów modły zanosił

Aby im Ojciec darował karę.

Zaprawdę nie ma większej miłości

Niż życie swoje oddać za braci.

Naucz mnie Jezu, Krzyża mądrości

Że aby zyskać trzeba wpierw stracić.

 

Pieśń: „ Rozpięty na ramionach„

 

 

Narrator:

 

„ Na krzyżu zawisło Zbawienie świata „

Nasz Bóg- rozpięty jak struna , samotny w cierpieniu, ukochał nas, czy to rozumiem ?

Może zastanawiam się, czy warto być dobrym, czy warto przebaczać .

A może wybieram to co  mi się podoba, wybieram grzech jeszcze raz krzyżując Chrystusa.

Krzyżowany codziennie przez ludzi, którzy usuwają Boga ze swojego życia.

 

Przepraszamy Cię Panie Jezu...

-         za to, że święte prawa Boże są tak często łamane,

-         za zaniedbywanie sakramentów świętych,

-         za to, że swój własny krzyż cierpienia, choroby, ubóstwa, niepowodzenia niesiemy szemrząc i narzekając  na Twoją wolę.

 

Pieśń:  „Słowa Jezusa z Nazaretu „

 

Narrator:

 

Panie Jezu nasz Zbawicielu, wierzymy, że  śmierć Twoja nie była  dla Ciebie klęską, czy niespodzianką, lecz dobrowolnym wypełnieniem zbawczych planów Boga. Była ostatecznie zwycięstwem i została opromieniona blaskiem zmartwychwstania.

 

Recytator:

 

Alleluja! Brzmi świat cały,

Dziś Bóg Człowiek  Zmartwychwstał.

W Majestacie, w blasku chwały- On zwycięzcą świata został.

Ten Bóg - Człowiek, Król Boleści

Umarł za nas w strasznej męce

Lecz chorągiew już szeleści tryumfalna w Jego ręce

Niesłychana to nowina

Ojciec wskrzesił swego Syna

I my też zmartwychwstaniemy, gdy z Chrystusem  żyć będziemy.

 

Pieśń „ Powiedz jak wierzyć słowom Pana „

 

 


DZIEŃ MATKI I OJCA - SCENARIUSZ

 

Krystyna Gorzelańczyk

Szkoła Podstawowa w Młodojewie

 

 

Wśród różnych uroczystości szkolnych  nie powinno zabraknąć  świętowania z okazji Dnia Matki i Ojca. Uważam, że wychowywanie w duchu szacunku dla  rodziców dokonuje się również  przez takie spotkania. Poprzez  słowo i piosenkę młodzież wyraziła  cześć Matce Najświętszej, oraz wdzięczność wszystkim  mamusiom i tatusiom. Spotkanie poprzedzone było uczestniczeniem we Mszy św.

 

Pieśń: „Pozdrawiam Ciebie Matko„

 

Recytator:

 

Wśród  szczerych życzeń, serdecznych pieśni,

garną się wszystkie dobre dziatki

do stóp kochanej Matki.

Ale nie każdy na świecie na jedyną matkę rodzoną....

W jednym oku może smutku łza

za Matką utraconą?

O nie rozpaczaj i nie smuć się

sieroto ziemskich dróg.

I ty prawdziwą Matkę masz ,

dał ci ją dobry Bóg

Tam na Golgocie – w konania czas

w osobie świętego Jana

wzięła za dzieci swoje nas,

Ta Matka ukochana!

Gdy z Jezusowych padło ust:

„Synu –to Matka  twoja!„

W tych słowach dał nam Matkę Bóg!

Maryja to Matka moja !!!

A więc uczcijmy z serca dziś

Najlepszą Matkę w niebie,

a po Niej to uczcimy też

Mamusiu Droga  - Ciebie!

 

 

 

Recytator:

 

Kocham Cię Matko Chrystusa Pana

Za to żeś śliczna - Niepokalana...

Za to że dobrze  czynisz na świecie

Za to, że kochasz mnie - swoje dziecię.

 

Piękne są kwiaty  - lecz Ty piękniejsza!

Jasne jest słońce -  lecz Ty jaśniejsza!

Dobra jest mama -  Tyś jeszcze lepsza!

Umiłowana Matko Najświętsza !

 

Pieśń: „Była cicha i piękna „

 

 

Recytator:

 

O -  jak  biedne dziecko być musi

Które  już nie ma swojej mamusi.

Któż je do serca cicho przytuli?

Któż je w cierpieniu do snu utuli?

Lecz stokroć więcej  biedna dziecina

Co nie zna Matki Bożego Syna.

Tej Matki, która jak nikt na świecie

Zna i miłuje wszystkie swe dzieci.

O- jakże Ona spogląda z nieba,

Czy czegoś drogim dzieciom nie trzeba

Jakże się cieszy – jakże im sprzyja

Gdy mówią pięknie: „Zdrowaś Maryja„

 

 

Recytator:

 

Zajaśniałaś jako zorza w życiu mym zarania

Od dzieciństwa  byłaś u mnie w słodkim miłowaniu.

Serce moje jak ptak  tęskny rwało się do Ciebie,

Ukochana Matko moja- królująca  w niebie.

Teraz  żadna mi już siła wiary nie odbierze

Bo nade mną czuwa  Matka  miłująca szczerze .

Taką Matkę mieć i kochać, ach to szczęście rzadkie

Dzięki Tobie wielki  Boże – dzięki za tę Matkę.

 

Pieśń : „Dobra Matko i królowa„

 

Narrator:

 

Mamusie  najdroższe, Tatusiowie kochani, tak licznie zebrani ,

pragniemy dziś uczcić wasze święto. W piosence i w słowie wyrazić naszą wdzięczność, za wszystko co dla nas czynicie, za to że jesteście z nami.

Jedno dzisiaj mamy życzenie, by Bóg spełnił mamusi i Tatusiowi najcichsze pragnienie.

 

Recytator:

  

Gdy kto  chce zamknąć w jednym  słowie

Ogrom uczuć jasnych do granic ostatka

Niech przyklęknąwszy – to imię wypowie:

Jedno,  jedyne przenajsłodsze – Matka .

 

Recytator:

 

Jest takie słowo

słowo jedno ,

przed  którym

inne słowa bledną .

Słowo jak słońce jaśniejące,

co wszystkie inne słowa gasi ,

słowo z muzyki i z uśmiechu ,

z zapachu kwiatów i nut ptasich.

Słowo co nigdy nie zawodzi ,

wierne  i czułe do ostatka,

najbliższe  sercu, najpiękniejsze,

jedno jedyne słowo Matka.

 

Piosenka: „Matka jest takie imię „

 

Narrator:

 

Matka - to Ona pierwsza  wyciągnęła  do ciebie ręce, złożyła pierwszy pocałunek na twojej  głowie  i łzę uroniła, bo już rozmyślała nad tym, że ty w życiu możesz być nieszczęśliwy, że ty jej dziecko cierpieć możesz.

 

Recytator:

 

Ty, najdroższa wynosiłaś mnie  pod sercem

i dałaś mi swe serce ogromne

Dzieliłaś je jak bochen

między swe pisklęta niesforne.

Pragnęłaś nieba przychylić,

wiedziałaś jak boli skaleczony palec,

zranione w młodości serce

i każda dwója z życia .

Dziękuję ci,  mamo za wczoraj i dziś,

za Twe pieszczoty pełne ręce spracowane,

za przeszłe i przyszłe dni

za złoty uśmiech i srebrne sny.

 

Piosenka: ”Dzień Matki ”

 

Narrator:

 

Znużona, chora. stroskana, budziła się w nocy co chwila, bo  zdawało jej się, że ty płaczesz, że masz jakieś życzenie, którego wypowiedzieć nie umiesz.

Starała się przeczuć każdą dolegliwość najdrobniejszą. Z niepokojem oddechu  twego  słuchała.

 

Recytator:

 

Odkąd pamięć pamięta

Zawsze ze mną jest ona:

Łagodna uśmiechnięta

Nad łóżeczkiem schylona.

Uczy mnie : tutaj mieszkasz,

Czasem na rękach niesie

Kiedy się kręta ścieżka

Wydłuża w krętym lesie

I mówi z dziwną miną

Znowu minęła wiosna.

Tak mi rośniesz, mój synu

Jak śpiewająca sosna.

Bo dla niej wszystko śpiewa

I ptak, i las, i woda .

Jej serce świat ogrzewa

Zimą gdy rzeki w lodach.

Wszystko bym zrobił dla niej

Kiedyś jak dorosnę,

Zamienię jej mieszkanie

W jedną kwitnącą wiosnę .

 

Narrator:

 

Będziesz coraz starszy i ludzie nieraz cię skrzywdzą, nieraz zapłaczesz w życiu.

Kto cię pocieszy?  Kto współczuć będzie  z tobą? Odsuną się przyjaciele. Kto cię przygarnie?  Matka . Ona jedna w szczęściu i nieszczęściu, radości i w smutku stać będzie przy tobie, zawsze kochająca .

 

Piosenka: „Gdy serce twe„

 

Narrator:

 

Nie bylibyśmy szczęśliwi gdyby nie wspierał mamę ukochany tato. To On nas uczy podejmować odważne decyzje. W jego obecności czujemy się bezpiecznie.

 

Piosenka: ”Nie boję się, gdy ciemno jest„

 

Recytator:

 

Ukochany tato

Cóż my dzisiaj Tobie’

Cóż my dzisiaj damy?

Nasz dobry

Nasz drogi

Tatusiu kochany?

Ni cennych prezentów,

Ni  złota nie mamy

Dla ciebie Tatusiu

Nasz bardzo kochany.

Jakże ci się dzieci,

Jak odwdzięczą za to?

Chyba modlitwami ukochany tato.

I jak słońce co świat

Grzeje w cudne lato,

My cię swą miłością

Ogrzejemy tato.

 

Piosenka : „Tatusiu kochany”

 


JĘZYK ANGIELSKI - Maciej Mrugalski

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              

 
 

Strona główna ] KONTAKT ] AKTUALNOSCI ] SŁUPCA STAWIA NA EKSPERYMENT ] DLA RODZICÓW ] NASZA JUBILATKA ] INFORMACJE ] NASZ PATRON ] UCZNIOWIE ] KLASY  I - VI ] NAUCZYCIELE ] [ PUBLIKACJE N-LI ] NAUKA W SZKOLE ] O NASZEJ SZKOLE ] MAŁE GRANTY ] SZKOŁA BEZ PRZEMOCY ] DBAM O ZDROWIE ] ŚNIADANIE DAJE MOC ] OWOCE W SZKOLE ] SZKOŁA W RUCHU ] TRZYMAJ FORMĘ! ] WOLNOŚĆ ODDECHU ] eTwinning PROJEKT ] NAPISZ DO NAS ] KSIĘGA GOŚCI ]